Nu börjar jag äntligen sakta men säkert må lite bättre, vägen är fortfarande väldigt brant uppåt men nu finns det faktiskt nerförsbackar allt oftare 🙂 Till min stora räddning har mina fina vänner funnits och det har varit guld värda ♥ Givetvis har familjen funnits där hela tiden också 🙂

Det här inlägget tänkte jag visa er hur mysigt jag, Dea och Eda hade det förra torsdagen när jag fick vara hundvakt åt dem ♥ Tack snälla Andreas och Lena för att de fick vara i affären 🙂 Andreas kom på lunchen så vi slängde i oss maten och tog sedan en promenad med busflickorna ♥ Sen åkte Andreas hem och då passade jag på att ta en fika med där dom fick varsitt tryne, sen hjälptes vi åt att bära in en order. Både Dea och Eda var överlyckliga att få bära in sakerna och sedan få godis för det! Sen hjälptes de båda åt att städa upp emballage och kartongbitar som låg ute efter att de hade öppnat orden 😛 Fast det var mest Dea som öppnade orden Eda stod mest och kollade på precis som att får inte jag hjälpa till? Då tog jag bort Dea så även Eda fick öppna 😉 Undertid kom det in kunder och Eda kommer faktiskt ihåg att man ska springa bak då, men lägga sig ner tyckte hon ibland var lite väl tråkigt 😉 så hon ställde sig i öppningen in till akvariena och bara tittade mot kunderna. Tänkte för mig själv varför lägger hon sig inte? och sen kom jag på det hon ville ju se kunderna som kom in! 🙂 Men när klockan vart 16 då orkade hon inte med det så då la hon sig där filten var! 😉 det vill säga om hon inte tog Deas biabädd när den var tom. Vilket den inte var speciellt många gånger när kunderna kom in 😛

Dea visade Eda att det minsann var HENNES affär och HENNES jobb 😛 haha såg lite kul ut hur Dea försökte ta upp allt skräp i munnen samtidigt bara för att inte Eda skulle få något, och då kom även slarv in så då fick lilla Dea gör om tills det blev rätt. Några gånger fick bara Eda hänga på ut och packa in så att hon fick lära sig utan konkurrans hur man bär in varor 🙂 Väldigt lättlärd liten tjej Eda är ♥ hon fattade på ängång och kom ihåg hur vi gjorde förra gången hon var hos mig ♥ Hon skällde dessutom bara en gång och den gången var hon framme vid disken med mig och Dea, då kom en kund in och hon satte igång att skälla flera gånger! Det uppskattades inte!! Ett voff som säger någon kommer får man göra men säger man tack det räcker så ska det inte bli voff,voff,voff då blir jag sur och jäklar i min låda vad Eda sprang bak fort och la sig ner när jag rött i och gick emot henne. Sen var hon tyst så då fick hon godis och klappar 🙂 Sen kunde jag ta hand om kunden 😛

Sen kom även Siv in under eftermiddagen och hade med sig blomma och choklad eftersom hon hade läst vad som hade hänt! Så vi tog en lång fika och tjejerna fick då välja varsitt godis ♥ Men det som gjorde mig så stolt och alldeles varm inombords var att BÅDA tjejerna låg kvar där jag hade lagt dem vid akvarierna fast Siv klappa på dem båda!!!!! 🙂 Tänkte nu kommer Eda flyga upp från sitt liggande men icke ♥♥♥ Jag hade en kloklippningshund när Siv kom så hon gick bak själv till hundarna.

Efter jobbet så tog jag flickorna på 1 timmes power walk för att få rör på mig och det var så mysigt 🙂 De är väldigt duktiga på att dra i kopplena men de lärde sig snabbt att med mig drar man inte i kopplet 🙂 Varje gång man sa till Eda nej inte dra så sprang hon runt en så hon kom upp på vänster sida! vilket gjorde att man fick in en snits att få kopplet att smidigt följa med i rörelsen utan att fastna i mig 😛 Måste vara något som Lena har tränat in på Eda! När vi mötte hundar så var Eda mycket duktigare på att var vid min sida tills ett nytt kommando ges medans Dea intog position på engång men sen ville fram igen! Men efter lite träning så kom de in fint och var kvar fin båda 2 ♥♥

Det var länge sen jag har haft en sån rolig och tokig dag som den torsdagen! Man var glad för det mesta♥ Här kommer nu lite bilder från den dagen :

busflickorna kom fint på inkallning på promenaden!

Får vi hjälpa till? Snälla!!

FIKA!!!!

Eda tar god tid på sig att välja och nosar på alla 😉

Siv pratar med fina Eda som verkar lyssna väldigt bra!

Biabädden är den bästa platsen att ligga i 🙂

Nu ligger du risigt till Eda! De lekte så stillsamt och fint i affären ♥

Bus!!

E dom inte söta så säg!!!! ♥♥♥

Dea försöker ta upp hela disken själv i början så det tog ett tag innan jag fick till det så att Eda fick mer plats 🙂

Jag e för trött att bry mig om barnet som e vid mig säger Eda! 😛

Nu e jag jättetrött!! orkar inte titta på tjejen ♥

Sista timmen var det sovstund 🙂 höll på att prismärka och sjöng för mig själv men hörde inte ljud från tjejerna så jag smög bak och fann dom båda sovandes ♥♥ finnaste tröttmössorna!

Finaste silogårdarna ♥♥♥