I Lördags var det åter igen dags för Stora Stockholm eller som det numera heter HUND 2011. Även i år var jag med Silogårdsgänget och tittade på när alla snygga beauceroner ställdes 🙂 Alla var riktigt duktiga och det blev 3 Nordiska vinnare från Silogårdens kennel 🙂 De som fick titlarna var Dio som blev Nodiskt Vinnar 2011 + BIM (bäst i motsatt kön) och ett CACIB 🙂 ( Jag tror det är så att får du 3 CACIB i tre olika länder så blir du Internationell Champion) Sen blev Figo Nodisk Junior Vinnare 2011 med CK och 2:de bästa hanhund 🙂 Sen vart Scylla Nordisk veteran Vinnare 2011 med CK och var 3:de bästa tik 🙂 ( Eva om jag har missförstått något så får du kommentera och rätta mig 😉 Det är en djungel med alla titlar hit och dit!)

Jag var som vanligt hundhållare medan Karin eller Eva ställde eftersom de hade flera hundar att visa. Vilket betyder att jag ska gosa med hundarna tills de är deras tur att gå in i ringen 🙂 Låter kanske lätt men när det är tempo och mycket stressigt då blir det betydligt svårare! Men lika roligt i alla fall 🙂 Såg en del kändis ansikten när det var som stressigast men hann inte säga hej för ville hålla koll på vilka hundar som var inne. Den ända tiken som jag verkligen ville se var Dea men henne missade jag för jag höll och gosade med Dio ♥ och det var inte fy skam de heller. Fast i min värld gör ju Dea alltid bra i från sig 🙂 Dea hade dessutom blivit snyggar nu för hon fick exellent ♥ av domaren!

Att ta bilder när alla sprang i ringen var inte lätt för det blev så suddigt, men när jag har fått tillbaka min kamera som jag glömde i lördag så ska jag lägga in de bästa bilderna i alla fall 🙂 Nu får ni hålla tillgodo med en söt liten Axi på bild som jag tog med min gamla Sony Ericson mobil. Nå väl när utställningen var över och vi hade rastat alla hundarna så bjöd Lena på en jättegod smörgåstårta som innehöll tonfisk! Jag blev lite orolig när hon sa att den innehöll tonfisk då jag inte är förtjust i just tonfisk. Men måste säga att den smörgås tårtan var det den godaste jag ätit på länge 🙂 Och inte smaka den mycket tonfisk heller 🙂 Bra initiativ Lena 🙂 Sen var det roligt att även träffa Dio som jag har hört talas så mycket om och givetvis roligt att träffa alla andra beauceroner med ägare 🙂 Vi hann även dra en snabb runda och se om vi hitta något roligt att köpa till hundar och oss själva 🙂 Jag var på jakt efter en skidjacka men hitta som vanligt ingen som föll mig i smak 😦 Så det ända jag köpte var en ny Nina Ottosson leksak som Maja ska få i julklapp 🙂 ♥♥ Sen var det att lägga på en rem till lägret där stackars Karin satt alldeles själv och vakta hundarna! Jag skulle nämligen på julbord på kvällen och skulle ha tagit ett tåg som gick 17 från Älvsjö men det blev ett tåg som gick 17,17 men det fungerade bra de också. Jag hann båda byta om och sminka om mig innan pappa och mamma kom och hämta oss 🙂

På julbordet hade de en massa god mat och jag började redan känna mig mätt efter sill tallriken! Sen när jag hade tagit allt kallskuret så mådde jag illa för jag var så mätt! Måste ha fått mindre magsäck sen jag har börjat att äta mellanmål! En normal människa hade slutat ätit här men eftersom jag inte hade fått ätit mina köttbullar eller DESSERTERNA så tvingade jag i min 3 köttbullar och sen hämta jag kaffe och gick omkring för att få igång förbränningen men det hjälpte knappt 😦 Men tillslut så fick jag i mig en liten tallrik med godsaker från dessertbordet 🙂 Kan meddela att igår så vart jag inte hungrig förens på kvällen 😛 Skönt att det inte blir några fler julbord i år 🙂 När vi var klara på julbordet drog jag, pappa, Crille och Tove till Emils för att ta Irish coffe men jag tog en öl för jag klarade inte av grädden 😉 Och det händer inte ofta att väljer bort grädde! Vi spelade 3 omgångar biljard också men jag och pappa förlorade med 2-1 tyvärr. Fast det var roligt i alla fall och jag lyckades bara skjuta den vita biljardbollen från bordet 2 gånger!

Kan slutligen meddela att söndagen gjorde inte jag många knopp utan tog det mest lugnt och försökte ladda batterierna. På eftermiddagen åkte jag ut till Louise och Kepson och jag fick skritta av honom 🙂 Så MYSIGT att sitta på hästryggen igen 🙂

En utslagen hjälte 🙂 Lilla Axi kämpa emot länge innan hon somna 🙂

Va? Vad var det som lät?

Så god efterrätt om man bortser från nypon pannacottan! den lämna jag!

 

/ Sara