Har tänkt så många gånger att jag ska blogga om hur Januari har varit, men har varit så trött att jag inte har haft någon orka att skriva 😦 Det tar väldigt mycket energi från mig att skriva som en del av er vet! Stavfelen blir bara flera men snart får jag rättsida med det också :/

Mitt år har börjat med en rivstart, jag har hunnit med att åka 4 dagar till Sälen med Sanna och några jättetrevliga vänner. Sen har jag även tagit tag i och tränar regelbundet på Forma i Kallhäll 🙂 Jag ska egentligen köra mitt styrketräningspass 2 gånger i veckan men nu på senaste tiden har det blivit en passkväll med Booty (rumpa, lår) och core ( mage och rygg) sen avslutas det med 45 minuter streching 🙂 Jag försöker att inte ta i så mycket på passen men det är svårt för jag VILL ta i! Sen så e jag så ENVIS att hälften vorre nog 😛 Vilket är bra egenskap men min kropp e helt död på torsdagskvällarna när jag är i omklädningsrummet! Så blod, svett och tårar stämmer in väldigt bra! Men ikväll ska jag försöka ta det lite lugnare, Vicki (pt) har verkligen ögonen på en och stoppar när jag biter ihop och pressar min kropp för mycket 🙂 Jag har väldens bästa PT det är bara så 🙂 Det som är jobbigast är dock att det finns väldigt många människor där som känner mig eller är kunder och det är jättejobbigt att behöva visa dem hur ”dålig” rygg man faktiskt har!

Sen har jag också påbörjat en rolig men tuff kurs nu som kommer vara hela våren 🙂 Har sett fram emot den här kursen i 3 månader 🙂 och på lördag så har vi vår 2 lektion 🙂 Sen kommer jag också åka ner till Lena och träna med finaste Enzo ♥ under våren. Jag fick nu senast 5 läxor av henne så nu blir det att köra hårdträning 🙂 Sen utmana hon mig om jag lärde Enzo gå upp baklänges på en telefon katalog med baktassarna  så skulle hon bjuda på fika! Utmaningen är antagen så här kommer det tränas bakdelskontroll 🙂

Duktiga Enzo fick ett 100 stegs spår på söndagsförmiddagen på jbk 🙂 Han kollade bara stegen som gick tvärs över hans spår och sedan fortsatte han fint att nosa i mina steg 🙂

När jag i söndags var i Nyköping så passade jag på att efteråt åka förbi Eva med foder som hade gått ut i datum. Vi hade bestämt att äta middag ihop, vi åt lax med ingefära och till det stekta grönsaker med ris hur gott som helst 🙂 Jag hade bakat en blåbärsmousse tårta som vi tog till efterrätt. Givetvis så tog jag och Lena varsin bit till när vi hade pause i tränandet 😉  Enzo fick vara i Evas bur i vardagsrummet och där satt han och tyckte synd om sig själv 😛 Han små piper och ser ut som sju svåra år. Axi tyckte han var jättemärklig som bara var inne i buren och pep! Hon vågade inte riktigt nosa på buren 😉 Sen tyckte Axi det var konstigt med en kastrerad hanhund också! Han blev väldigt noga undersökt av henne 😉 Hon såg så söt ut när hon ville nosa på buren men inte vågade ♥♥ Figo hade däremot inga problem att gå fram till buren och hälsa på Enzo ♥ Vi hörde till och med hur Figobus ville få igång Enzo på lek 😛 Enzo uppförde sig exceptionellt i buren varken visade tänder eller gruffade trots att han hade 3 stora vackra hundar runt buren som ville kolla in honom ♥♥ Tyvärr togs det inga bilder då jag helt glömde bort att fota 😦 Lilla plutten sov som en stock hela vägen hem, men när vi kom hem ville han ha sin aktiveringsboll 😀 Då var han pigg medan jag var mer död än levande :P. Helt klart en toppensöndag var det med mycket skratt 🙂

Blåbärsmousse tårtan! min såg nästa ut så där. Jag hade inte mandelflarn på grädden då jag vägrar köpa eldorado och affärens egna märke! Jag vill ha kvalite och inte något billigt skit! Självklart är det Per Mobergs recept 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har även hunnit haft lunchdejt den här veckan med Andreas som var snäll i måndags och hjälpte mig äta upp resten av tårtan 🙂 Så det blev både lunch och godfika 🙂 Nu är jag inte speciellt sugen på att äta sötsaker längre 😦 Har mättat mitt sockerbehov nu tyvärr :/ Sen i morse så hade jag en kaffedejt med en stamkund som ville ha en kopp kaffe 🙂 Alltid roligt att ha någon att prata med 🙂

Dea väntar på att få betala vår lunch 🙂

Första lunchbärare är finaste Dea 🙂 Bilden är från tidigare i Januari då lunchpåsen i måndags var lite tyngre än vanligt så ville jag inte stanna upp henne när hon fick konsentera sig på att gå utan att tappa 🙂

 

 

Det var en sammanfattning av Januari månad 🙂

Kasta den då Sara!!

/ Sara