Förra helgen så var jag ner en sväng till Sanna och Niklas i Kalmar 🙂 Det kändes som evigheter sen som jag träffade dem 😉 fast det var bara 1 månad sen typ 😛 Eftersom väglaget är väldigt lömskt just nu bestämdes det att jag skulle ta tåget ner och upp. Sagt och gjort på ner resan gick SJ resan bra men jag fick vänta i 30 minuter tror jag det var på tåget som skulle ta mig till Kalmar! Tur man var ordentligt klädd så man i alla fall slapp frysa 🙂 När Sanna såg mig frågade hon om jag trodde vi var i Norrland?! Det var kanske bara någon minusgrad i Kalmar och jag hade täckbyxor, dunjacka, mössa och varma tummvatar 😛 I Stockholm var det faktiskt kallt!

Fredagskvällen tog vi det bara lugnt och såg på QX galan. De ha det ett schlagermedly i början och det var toppenbra 🙂 Funderade nästan på att konvertera mig 😛 Men när man såg hur utspökade vissa var så ändrade jag uppfattning! haha! Innan galan så gjorde jag mandelmassebotten till min blåbärsmousse tårta som vi skulle ta med oss till fika hos Karin 🙂 När galan var slut så vart klockan närmare 23,30. Jag var jättepigg och hoppa ur soffan och skulle fortsätta med moussen på tårtan Sanna följde med mig ut och var social en stund sen ta det bara pang, och hon blev låg. Hjälp tänkte jag har jag sagt något? Har jag inte tackat för maten eller fikat? Men kom inte på något utan tänkte jaja något är det och fortsatte göra tårtan. Sen kommer Niklas ut i köket och även hans energi är slut! Det visade sig bara att han var trött och morgonen därpå kom jag på att varken han eller Sanna är speciellt vana att var upp till 24. Då är det ju inte så konstigt att de vart trötta medan jag bakade i godan ro 🙂 Jag och gelantinblad har blivit riktiga vänner nu, nu blir det inga klumpar längre när jag använder det 🙂

På lördagsmorgonen medan Sanna gjorde sig i ordning så garnerade jag tårtan med grädde och chokladblad som jag hade tänkt garnera tårtan till Lena och Eva men det glömde jag :/ Man glömmer lätt bort hur lång tid det faktiskt tar att göra tårtan fin. Det värsta är när man ska ta bort grädden från fatet och när man ska göra dekorationen på locket som i det här fallet var hjärtat! Jag blev faktiskt helt nöjd med resultatet måste jag säga 🙂 Tårtan var lika god även den här gången! t.o.m Karin gillade den och då har jag lyckas med att den inte var för söt trots sammanlagt 7 dl grädde 🙂 Hade en aning om att hon skulle tycka om den men man vet ju aldrig.

  När vi var hos Karin passade jag på att även hälsa på fina Lustig och Birk 🙂 Tror även Sanna tyckte de var fina 🙂

Sanna och fina Lustig

En bild säger mer än 1000 ord 🙂

Sötisen 🙂

Birk är lagom road över att jag höll på att få undan pannluggen 😉 vilket syns på kortet!

Sen gick vi in och värmde oss med kaffe och tårta, hundarna var jättesugna på att få smaka på tårtan men de fick snällt vänta på att få slicka av tallrikarna tills vi var klara 😛

 

Finaste Athena satt brevid mig i soffan så vi riktigt kunde gosa ♥♥ 🙂 Gillar verkligen den här bilden.

Vad e det som händer i köket??

Även Dio hade det riktigt mysigt! En riktig livsnjutare 🙂

När vi kom hem så tyckte Sannas katt Lucas att jag var godkänd och ville gosa med mig. Hur mysigt som helst om man bortser ifrån när han var snabb och gosa med sitt huvud i mitt ansikte! Jag har kattallergi nämligen så det var bara att ta nässpray och tabletter.

Kort och gott en mycket trevlig helg 🙂

/ Sara