Endel dagar undrar man varför man ens kliver upp på morgonen. I fredags hade jag en sån dag! Dagen började bra med Naprapaten på morgonen eftersom ryggen värkte och hon fick ut den lite. Sen på förmiddag kom en liten kloklippnings hund in som jag brukar hålla själv. Fast just den här dagen ville inte hunden vara stilla utan den snurra runt som en torpet i mitt knä och vägrade ligga på rygg! 😦 vilket gjorde att jag säkert runt 10 gånger fick bakbenen i magen!! Vilket inte e några problem i vanliga fall men i fredags hade jag värdens mensvärk 😦 korrigeringarna tog inte då ägaren var närvarande och jag inte kunde nypa i. När väl framtassarna var klara så vände jag på hunden så att huvudet och framtassarna hängde ner vid vänster höft. Får väldigt bra grep om rumpan då så att man kan klippa baktassarna. När hunden hängde där så får den för sig att börja ta spjärn och riva mig med tassen som e närmast ryggen rakt på där jag har som ondast!!:( har aldrig haft så ont och varit så aggressiv på en hund någon gång!!

Som om inte den incidenten skulle räcka så kommer det in en gammal dam, och frågar om jag har carnariefågel mat i lösvikt? Var på jag säger nej det har jag nog inte lite osäkert. (Samtidigt som jag funderar på om undulat foder skulle fungera. ) Då frågar hon har du hirshkolvar då?
-Ja det har jag svarar jag glatt.
-Vad bra kan jag få så många att det räcker en månad.
– ehh… Jag vet inte hur många som går åt på en månad.
-jaså du kan jobba här utan veta någonting alltså!!
Ni som känner mig vet hur jag reagerar när någon säger så! Mitt svar blev lite snäsigt
– det e individuellt hur mycket som går åt på en månad! Det e samma sak som om en hundägare skulle fråga hur länge räcker benet? 1 minut eller 1 vecka? Allt beror på hur mycket hunden gillar benet!! Men de flesta köper 5-10 st hirshkolvar. sen visade det sig att hon vakta en undulat och ingen carnarifågel! Då fick jag bita mig i läppen och fokusera på att andas för att inte säga fel saker. Vilket jag klarade av också 😀

Att Uffepuffe facerapa mig var det som gjorde mig på bra humör igen den dagen 🙂 Vilket han fortfarande inte erkänner att han gjorde 😉

/Sara