Som de flesta av er redan vet så har jag börjat en utbildning som heter ALU som står för Allmän Lydnads utbildning 🙂 Nu har vi klarat av mer än hälften av alla våra timmar! :/ Det är en riktigt roligt kurs och Ulrika som är kursledare är verkligen en underbar människan 🙂 I hennes värld finns inga problem utom bara en massa lösningar! Kan meddela utan att gå djupare in att det har varit lite törnar här och var angående kursen! Jag som går privat skulle t.ex. inte få ut mitt certifikat eftersom jag inte har någon rekommendation från en hundklubb!! SBK i ett nötskal som envisas med att man måste ha rekommendationer för att bli godkända hos dem!! Suck! Ulrika som är ordförande för Danderyd-Täbys bk såg inga som helst problem med att skriva de intyget 🙂 Kan säga att det inte var lika självklart från allahåll! Men det e inte mitt bekymmer att visa inte tänker längre än vad näsan räcker. Eller gör en höna av en fjäder! Har från första stund tyckt  om Ulrika och det är roligt att veta att magkänslan är tillbaka 🙂 Hon ställer upp och tror på mig fast jag bara varit medlem hos dem i 1 år 🙂

Hittills har vi plöjt igenom de tyngsta teoretiska delarna så nu kommer vi rikta in oss på olika övningar, och hur olika hundar behöver olika stilar. Vi har även gått igenom i stora drag hur examinationsarbetet ser ut dvs hur våra projekthundar ska vara 🙂 Hittills så har jag alla gånger utom 1 gång gjort fika till oss! Vilket jag bara tycker är kul sen får jag en symbolisk summa för ingredienserna 🙂 Tanken var att jag skulle sporra de andra kursarna till att baka till kursen men alla verkar tycka det är skönt att jag fixar fikabröd 🙂 Ulrika har upprepade gånger sagt ”slit inte ut dig på avancerade efterrätter Sara” Hon har nog börjat förstå att det är terapi och rogivande att göra efterrätt. Vilket många av er redan vet 😛

I söndags när vi hade kurs så bestämde vi att vi skulle ha grillat kött till lunch, så Uffe tog på sig att fixa allt till lunchen och jag skulle stå för efterrätten såklart 😛 Grymt gott grillat kött vart det! Väldigt bra initiativ Uffe att vi skulle grilla 🙂 Ulrika hade önskat kladdkaka och negerbollar till fikat som verkligen gick hem hos alla 🙂 Så enkelt men ack så gott!! Måste säga att vi är en väldigt bra grupp så det blir mycket skratt och många kärvänliga pikar då nästan alla känner varann 😛 Vi är 5 st från måndagshunden av totalt 9 st kursare 🙂

Nu kommer lite bilder från kursen :

 

Petri försöker lära Rej tasstarget!

Så goda 🙂

Den sötaste deltagaren är Akka 8 veckor 🙂

Riktigt tvångsgos 😛

Avkopplingsövning är också bra när man ska bli ett team med hunden.

Semeltårtan är det ända som jag hittills köpt färdigt till kursen!

Uffe lyssnar på Donnas hjärta 🙂

Ryggsäcken är en mjuk dominant övning där man ser om det är ägaren eller hunden som är mest dominant. Även bra övning att lugna stressade hundar som piper.

/ Sara